Velkommen til Susanne Stauns blog, Suzys blob, en sørgeligt forsømt blog om løst & fast om romaner, diverse – og skørlevned under krimimessen, fra dengang den stadig var sjov.

søndag den 15. november 2015

Hausfrau – Hustruen, potato – potato

Dyrk lige HAUSFRAU af Frau Essbaum, som jeg har oversat, og som i dag har fået fem stjerner i Polleren. 




Den er simpelthen årets femijulegave til den veninde, du går og rusker i og prøver at få overtalt til at sige NEJ, bare engang i mellem. Det kan nemlig være fatalt at sige ja til alt, hvad du vil erfare, hvis du læser denne røvsjofle, enormt vittige og meget, meget sørgelige roman. 

Hvis du synes, heltinden i VELKOMMEN TIL MIT MARERIDT var svær at holde ud, fordi hun ikke sagde fra, så siger jeg bare: Ain't see nothing yet.

Og så må jeg i samme moment anbefale Meg Wolitzers HUSTRUEN (THE WIFE), som er i nær familie med HAUSFRAU, som er næsten lige så dejlig kynisk og julegaveegnet (men ikke helt så provokerende), og så er den ved at blive filmatiseret med Glenn Close i hovedrollen.

 

Meg Wolitzer optræder i Sorte Diamant i morgen [mandag d. 15. kl. 20.00].