Velkommen til Susanne Stauns blog, Suzys blob, en sørgeligt forsømt blog om løst & fast om romaner, diverse – og skørlevned under krimimessen, fra dengang den stadig var sjov.

søndag den 26. august 2012

Færdig med Maria Krause-trilogi

Mens alle andre har været på sommerferie, har jeg – med fluerne kravlende hen over tastaturet –  skrevet tredje og sidste Maria Krause-roman færdig. Den endte med at hedde Helt til grænsen. Maria kommer nemlig to gange i løbet af romanen helt til grænsen for, hvad et menneske kan holde til.  Den udkommer medio marts 2013 og besvarer de spørgsmål, nogle stillede, da de havde læst forgængeren Hilsen fra Rexville, nemlig om Emily rent faktisk døde, da hun hængte sig i den lilla hundesnor.

Og nu vi taler om det:  Hilsen fra Rexville udkommer som månedens paperback (= særlig intropris) i oktober-november. Den kommer til at se sådan her ud: 



I forgårs udkom Døderummet omsider i Tyskland, og jeg er simpelthen så lettet over modtagelsen. Jeg var især glad for denne her, fordi den indledtes sådan her:

Über dieses Buch möchte man keine Rezension schreiben. Dieses Buch ist so gut, dass man es einem Freund in die Hand drücken und sagen möchte.

En anden, jeg virkelig godt kunne lide [på trods af den fedtede fire stjerner!], var den med overskriften Absolut Schräg diese Maria Krause – for jeg anede ikke, at skæv fandtes på tysk i så direkte en oversættelse. Selvfølgelig er hun skæv. Hvordan kunne det være anderledes?

Denne her – med alle sine lækre fem stjerner – var jeg også rigtig glad for på grund af ordet gnadenlosnådesløs. Sådan skal det nemlig også være.

Men det kan sige, hvad de vil: Det tyske omslag er stadig grimt. (se nedenfor).