Velkommen til Susanne Stauns blog, Suzys blob, en sørgeligt forsømt blog om løst & fast om romaner, diverse – og skørlevned under krimimessen, fra dengang den stadig var sjov.

tirsdag den 28. april 2015

Bare misundelig


Det er rigtigt. Jeg ER bare misundelig på Nikita Klæstrup. Det ved alle og da især dem, der gransker mit CV. Men jeg har virkelig prøvet at gøre mig inden for hudbranchen og vil gerne have point for vedholdenhed:
20XX: Sendte nøgenbillede af mig og pony ind til Ugens Rapport. Men både ponyen og jeg var for langhårede. “Kom igen, når I er blevet barberet.”

20XX: Blev barberet, men afvist igen under henvisning til, at ponyen så dum ud.

• 20XX: Afvist af Side 9-redaktionen, der ikke brød sig om Muppet-grimmassen. “Det kan man virkelig ikke onanere til,” stod der i afslagsbrevet. “Prøv at se lidt sød ud.”

• 20XX: Sendte et kunstnerisk sort-hvid-billede af min 6-måneders graviditet til Ugens Rapport. Måne kunne anes i baggrunden. Fik afslag under henvisning til, at det var “nice, men ikke liderligt”.

• 20XX: Sendte brev til Ugens Rapport og forklarede, at et billede ikke kan være liderligt”.

• 20XX: Fik svar fra Ugens Rapport: “Hold nu kæft, din nar. Få noget plastik på de patter, eller hold dig væk.”

• 20XX: Deltog i nøgenyoga i New York sammen med Jann Wenner og Annie Leibovitz. Sidstnævnte tog billede af moi og Jann ret forfra. Hverken Ugens Rapport, EB eller Femina ville bringe det, fordi det var “ulækkert”.

• 20XX: Viste numse under kødannelse på den tyske motorvej lige før Kassel, og en læge fra Bamberg tog en fin polaroid, som han gav mig med tak for underholdningen. Ingen hudmagasiner ville efterfølgende have det under henvisning til, at bilen var snavset, og det ikke stod klart, hvem røven tilhørte. ”Det kunne være Birthe Rønns, Sørine Gottfredsens eller Lotte Garbers’”, skrev de. “Vi skal bruge et fjæs.”

• 20XX: Opgav endeligt hudbranchen og blev forfatter. Engang i mellem får jeg listet frække ord ind på siderne. Det er rart.