Velkommen til Susanne Stauns blog, Suzys blob, en sørgeligt forsømt blog om løst & fast om romaner, diverse – og skørlevned under krimimessen, fra dengang den stadig var sjov.

mandag den 10. februar 2014

Er du en bogsnob?

På min jagt efter noget HELT andet ramler jeg pludselig ind i en blog, jeg ikke kendte, nemlig Book Riot og dette indlæg om at være en bogsnob – helt sikkert kærlighed ved første blik.

Bogsnobber, ved jeg nu, er bl.a. karakteriseret ved:
— at mene, at e-bøger er en form for vanhelligelse af hele branchen.
— at insistere på, at filmen aldrig når bogen til knæene.
— at læse bøger, siddende ret op og ned i en hård stol og uden at brække ryggen på dem og efterlade fedtfingre og bussemænd på hver side.

Juhu! Jeg er IKKE en bogsnob. Ikke alene vidner mit ejerskab af både Kindle og Sony Reader klart om dette. Det gør den kendsgerning, at jeg netop selv har brækket ryggen ved at skulle læse bog lånt af BOGSNOB iført handsker også. Og til sidst skulle jeg mene, at også mine egne bøgers udseende taler til min – hmm, det må så blive: fordel, hvis man ikke bogsnob-fan. Her har fx The Anatomy of Human Destructiveness været udsat for min usnobbede  bogkærlighed og er endt i cirka 6 stykker:



Og så er film faktisk indimellem BEDRE end forlæggene. Det var fx tilfældet med hele The Millennium Trilogy! Heh!

Men test dig selv ved at læse hele blogindlægget, Hvis du gentagne gange får at vide, at du ikke kan tænke selv og lugter af mug, er du nok en ... bogsnob.

PS: Har lige købt Kindle-versionen af David Ryan Jahns seneste med ét klik, og den medfølgende besked: "The Last Tomorrow will be auto-delivered wirelessly to Susanne's 2nd Kindle via Amazon Whispernet. You can go to your Kindle to start reading." er da det mest cool! Sorry, boghandlere!