Velkommen til Susanne Stauns blog, Suzys blob, en sørgeligt forsømt blog om løst & fast om romaner, diverse – og skørlevned under krimimessen, fra dengang den stadig var sjov.

søndag den 25. november 2012

Forbrydelsen 3 - Ssssssidste afsnit ...

... og hele landet gætter undtagen mig. Alone again, naturally. Anna Grue gætter selvfølgelig som en gal, klart, for hun er jo puslespilskrimiens ukronede dronning og spekulerer for åbent tæppe i Ekstra Bladet i dag:



I Grues krimier lægges spændingen i hænderne på selve det spørgsmål: Om hvem der gjorde det. Whodunnit er en genre for sig.

Jeg elsker Annas bøger, men den form for litterær sudoku er bare ikke noget for mig og min manglende højre hjernehalvdel. Dog er det ikke hele grunden til, at jeg ikke gætter med i Forbrydelsen:




Vi har begge anmeldt et afsnit af Forbrydelsen. Annas positive anmeldelse af afsnit 2 kan læses her – faktisk selv samme afsnit, som fik mig til at stå af. 

Og her er min Sure Anmeldelse af afsnit 5. Sorry. Ville hellere være en glad gris.

Til gengæld har jeg sendt denne vittige opsummering af Forbrydelsens Væsen til min ven Keith, som ser The Killing i London med umådelig stor appetit og fornøjelse: