Velkommen til Susanne Stauns blog, Suzys blob, en sørgeligt forsømt blog om løst & fast om romaner, diverse – og skørlevned under krimimessen, fra dengang den stadig var sjov.

lørdag den 30. juni 2012

Okay, det her er nørdet

Men lidt nørdet bliver man vel nødt til at være, når man skal finde ud af, hvilket aftryk et kamera sætter i et tykt lag af støv. Jeg har gennem flere uger forgæves forsøgt at opdyrke et tykt lag støv på et bestemt afsides lille bord, men en eller anden har hver gang ødelagt det ved at tørre bordet af. Så til sidst måtte jeg opgive og forsøge at simulere et tykt lag støv ved at strø mel ud på et bord. Men det kan man ikke bare — man kan ikke få mellaget jævnt, hvis man ikke kommer efter det med en køkkenrulle. Så derfor: 





Desværre var selv et tyndt lag mel tykkere end et tykt lag støv, så selvom aftrykket blev tydeligt, måtte jeg trække lidt fra, når jeg skulle beskrive det vage aftryk i et tænkt lag støv.



Ja, det er mere research. Det vil ingen ende tage. Men jeg morer mig.