Velkommen til Susanne Stauns blog, Suzys blob, en sørgeligt forsømt blog om løst & fast om romaner, diverse – og skørlevned under krimimessen, fra dengang den stadig var sjov.

tirsdag den 28. februar 2012

Tak for dem!

Er dybt taknemmelig for og meget beæret over de to nomineringer, som Hilsen fra Rexville har fået: For det første til Kritikerprisen, for det andet til Palle Rosenkrantz-prisen.

Selvom Palle Rosenkrantz-prisen er den kæmpestore, internationale krimipris, så er jeg faktisk mest glad for nomineringen til Kritikerprisen, hvor romaner i spændingskategorien normalt ikke har deres gang. For det første opfatter jeg egentlig ikke mig selv som en krimiforfatter og føler mig lidt fortabt i det fornemme selskab af koryfæer, der er indstillet til Rosenkrantz-prisen. For det andet betyder Kritikerprisen, som også Mit smukke lig var indstillet til, noget, der er helt afgørende for mig: Jeg kan kun tolke nomineringen som en form for lille accept af mit argument om, at spændingsgenrerne i deres væsen ikke nødvendigvis er triviallitterære